Organisatie

De Vereniging Afvalbedrijven bestaat vóór en dóór de leden. Binnen de verschillende organen van de organisatie zijn leden vertegenwoordigd vanuit de gehele achterban.

De Vereniging Afvalbedrijven kent zes afdelingen die alle stappen van afvalmanagement en rioolbeheer omvatten. Daarnaast zijn er vijf commissies, ieder actief op een eigen thema. Afdelingen en commissies bestaan uit leden en beleidsmedewerkers van de Vereniging Afvalbedrijven. Doel van de afdelingen is om beleidsvormend en adviserend te zijn naar de leden en naar het bestuur van de Vereniging Afvalbedrijven. De commissies hebben elk voor hun eigen terrein een belangrijke advies- en signaalfunctie naar zowel het bestuur als naar de diverse afdelingen. Binnen elke commissie is de volledige sector vertegenwoordigd. Verder kent de Vereniging Afvalbedrijven diverse werkgroepen die onderdeel uitmaken van de afdelingen.

Via het submenu (linkerkant) vindt u meer informatie over de verschillende organen van de Vereniging Afvalbedrijven. De Afdelingen leiden u naar informatie in het menu-onderdeel Afvalmanagement.