Gft-inzameling

Landelijke Compostdag

Elk jaar organiseren gft-verwerkers en gemeenten gezamenlijk de Landelijke Compostdag. De dag is een initiatief van de Vereniging Afvalbedrijven.

Vanwege het coronavirus gaat de Landelijke Compostdag in 2020 niet door. Lees meer hierover in ons nieuwsbericht Landelijke Compostdag afgelast.

Tijdens de Landelijke Compostdag delen bedrijven en gemeenten op veel plekken in het land eenmalig gratis compost uit. Daarmee bedanken zij mensen voor hun inspanning om gft gescheiden aan te leveren. De afvalsector wil burgers stimuleren om dat op de juiste manier te blijven doen, zodat met het gescheiden ingezamelde gft goede compost kan worden gemaakt. Tijdens de Landelijke Compostdag willen we iedereen kennis laten maken met het waardevolle product compost. Ook openen diverse afvalbedrijven in het hele land hun deuren. Bij een bezoek aan een bedrijf kunnen mensen kennis maken de manier waarop ingezameld gft wordt omgezet in waardevolle compost.

Kijk in uw huis-aan-huisblad of neem contact op met uw gemeente of met het plaatselijke afvalbedrijf voor locaties en tijdstippen van de Landelijke Compostdag.

Jennifer Koster-Bos

Jennifer Koster-Bos