Gft-inzameling

Landelijke Compostdag

Elk jaar organiseren gft-verwerkers en gemeenten gezamenlijk de Landelijke Compostdag. De dag is een initiatief van de Vereniging Afvalbedrijven.

De volgende Landelijke Compostdag vindt plaats op zaterdag 26 maart 2022.

Tijdens de Landelijke Compostdag delen bedrijven en gemeenten op veel plekken in het land eenmalig compost uit. Daarmee bedanken zij mensen voor hun inspanning om gft gescheiden aan te leveren. De afvalsector wil burgers stimuleren om dat op de juiste manier te blijven doen, zodat met het gescheiden ingezamelde gft goede compost kan worden gemaakt. Tijdens de Landelijke Compostdag willen we iedereen kennis laten maken met het waardevolle product compost. Ook openen diverse afvalbedrijven in het hele land hun deuren. Bij een bezoek aan een bedrijf kunnen mensen kennis maken de manier waarop ingezameld gft wordt omgezet in waardevolle compost.

locaties en tijdstippen

Kijk in uw huis-aan-huisblad of neem contact op met uw gemeente of met het plaatselijke composteerbedrijf voor locaties en tijdstippen van de Landelijke Compostdag bij u in de buurt.

berichtgeving

Vereniging Afvalbedrijven