Nieuwsbericht - 23 maart 2021

Nederlandse Rien Voets een van de tien internationale Recycling Heroes 2021

De Global Recycling Foundation heeft tien Recycling Heroes 2021 benoemd. De Vereniging Afvalbedrijven is trots te kunnen melden dat de Nederlandse Rien Voets is verkozen tot een van de tien wereldwijde Recycling Heroes 2021. Aan de benoeming is een geldbedrag verbonden. Aanleiding voor de benoeming was de Global Recycling Day, die elk jaar op 18 maart plaatsvindt.

Vanuit meerdere landen uit de hele wereld ontving de Global Recycling Foundation vele nominaties. Het ging om organisaties en personen die zich inzetten voor meer recycling. De VA nomineerde Rien Voets. De gepassioneerde Brabander gaat sinds zijn pensioen elke dag op zijn fiets met aanhanger op pad gaat om zwerfvuil op te ruimen. De Global Recycling Foundation is onder de indruk van zijn inzet en bijdrage aan een schone, duurzame wereld. Zwerfafvalpakker Rien Voets staat symbool voor veel mensen wereldwijd die iedere dag vrijwillig bijdragen aan een schone leefomgeving. Vorig jaar werd hij in Nederland verkozen tot Recycling Hero 2020.

Meer recycling in de wereld

De Global Recycling Foundation richt zich op het promoten en aanjagen van meer recycling in de wereld. De VA heeft zich in 2019 aangesloten bij deze organisatie omdat zij zich goed kan vinden in deze doelen. Ze wil bijdragen aan de wereldwijde omslag van storten  naar het recyclen van afvalstoffen. Recycling is van groot belang voor de transitie naar de circulaire economie en de strijd tegen de klimaatverandering.

Daniëlle van Vleuten

Daniëlle van Vleuten