Nieuwsbericht - 14 november 2023

Siska van Kessel projectmanager compost

Siska van Kessel is deze maand gestart als de nieuwe projectmanager compost voor zowel de BVOR als voor de Afdeling Bioconversie van de Vereniging Afvalbedrijven (VA). In deze nieuwe functie gaat Van Kessel een centrale rol spelen in de belangenbehartiging rond compost.

Van Kessel (45) heeft een achtergrond in de agrarische sector. Zij was de laatste tien jaar manager Special Projects, Innovatie en Noviteiten bij een bedrijf in de plantenteelt. Voor dit bedrijf was zij eerder ook werkzaam in Ethiopië.

Ze vindt het belangrijk dat er meer aandacht is voor de relatie tussen bodem en compost. “Compost is een fantastisch ingrediënt voor de bodem die het verdient op zijn waarde te worden geschat en meer aandacht mag krijgen. Door via de VA en BVOR de spin in het web te zijn tussen aanvoer, afvoer en regelgeving van compost denk ik op de goede plaats te zitten.”

De BVOR en de Afdeling Bioconversie van de Vereniging Afvalbedrijven vertegenwoordigen samen de professionele compostproducenten in Nederland. Leden van de BVOR en de Vereniging Afvalbedrijven bewerken jaarlijks ruim 4 miljoen ton organische reststromen tot compost, biobrandstoffen en andere biobased grondstoffen.

Onze nieuwsbrief
ontvangen?