Nieuwsbericht - 5 februari 2024

Themablad Werken op hoogte van de Stichting Arbocatalogus Afvalbranche

Om het gebruik van de Arbocatalogus Afvalbranche te stimuleren, ontwikkelt de Stichting Arbocatalogus Afvalbranche (StAA) verschillende middelen. Recent is een themablad over werken op hoogte gemaakt. Bedrijven kunnen deze met bijbehorende cartoon gebruiken bij hun interne communicatie.

In de afvalbranche zijn allerlei situaties mogelijk waarin gevaar bestaat voor het vallen van hoogte. Dit komt onder meer voor bij afnetten op hoogte, schoonmaken van ondergrondse containers, werken op steigers, bij stortgaten en op ladders en trappen.

Het themablad werken op hoogte zet de mogelijke maatregelen op een rij. Het biedt bedrijven handvatten hoe om te gaan met het gevaar en hoe de arbocatalogus hierbij kan helpen. Bij elk themablad hoort een poster met daarop een cartoon om het thema te illustreren. edrijven kunnen themablad en poster gebruiken bij hun interne communicatie.

Jennifer Koster-Bos

Jennifer Koster-Bos