Header energie-licht

Nieuwsbericht - 26 februari 2019

Boris van der Ham scoort in de Recycling Goals Challenge

Voorzitter Boris van der Ham van de Vereniging Afvalbedrijven heeft in aanloop naar de Global Recycling Day (18 maart) gescoord met de actie #RecyclingGoals. In een filmpje vraagt hij aandacht voor het belang van meer recyclen door letterlijk te scoren tegen afval. Hij riep iedereen op om ook een filmpje te maken met die oproep en dat te delen op social media.

Het belangrijkste doel van de #RecyclingGoals challenge is dat iedereen de doelen om meer te gaan recyclen inziet, vooral de groep jongeren. Nog niet de helft van de 16- tot 24-jarigen geeft aan alles te recyclen wat ze kunnen. Met 49% is dat het laagste percentage van alle leeftijdscategorieën. Dat wil de Global Recycling Foundation veranderen. Om die groep te bereiken was er daarom dit jaar een actie gelinkt aan voetbal en scoorde Van der Ham in de film met de actie #RecyclingGoals.

De Global Recycling Day is op 18 maart. De dag wordt voor de tweede keer georganiseerd door de Global Recycling Foundation. De Vereniging Afvalbedrijven is supporter van die club, omdat ze zich wereldwijd inzet voor meer recycling. Naast de organisatie en promotie van de Global Recycling Day ontwikkelen ze educatieve programma's, bewustmakingsprojecten en innovatie-initiatieven die zich richten op de duurzame en inclusieve ontwikkeling van recycling.