Nieuwsbericht - 30 mei 2022

Vijfde Week van de Veiligheid gestart

Deze week - van 30 mei tot en met 2 juni - organiseert Stichting Arbocatalogus Afvalbranche voor de vijfde keer de Week van de Veiligheid. Op diverse locaties verspreid over het land, zetten organisaties in de afvalbranche met allerlei activiteiten de spot op veilig en gezond werken. Ook leden van de Vereniging Afvalbedrijven doen mee aan de week.

Bedrijven en organisaties in de branche zetten vele acties op touw die focussen op veilig en gezond werken. De organisaties kiezen daarbij voor thema’s die passen bij het bedrijf en de actualiteit. Naast de acties van bedrijven en organisaties in de afvalbranche, vragen ook de StAA en de betrokken brancheorganisaties deze week met eigen activiteiten aandacht voor veilig en gezond werken. Ter gelegenheid van de jubileumeditie heeft de StAA een cartoon laten maken die ingaat op de vijf belangrijkste oorzaken van ongevallen in de afvalbranche. De VA publiceert deze week een artikel over veiligheidsbewustzijn en acitiviteiten die haar leden rondom dit thema organiseren.

Daniëlle van Vleuten

Daniëlle van Vleuten