Nieuwsbericht - 29 januari 2019

Nieuwe veiligheidsflim van Renewi gaat over gedrag

Veiligheid is een zeer belangrijk thema voor de afvalsector. In de eerste week van juni organiseert de branche daarom de Week van de Veiligheid. Renewi Nederland besteedt binnen het bedrijf ook veel aandacht aan het thema en organiseert elk jaar in januari ook een eigen veiligheidsweek. Ook dit jaar heeft het bedrijf speciaal hiervoor een film gemaakt.

Het gedrag van medewerkers heeft een grote invloed op veiligheid. Voor dit thema heeft Renewi dit jaar extra aandacht gevraagd. Dat geldt voor de medewerkers die op de locaties werken en voor de bezoekers. Het geldt natuurlijk óók voor de Renewi-chauffeurs en de overige weggebruikers. Hoe spreken we elkaar bijvoorbeeld aan over veiligheid? En hoe ga je er zelf mee om, als een collega je aanspreekt op veiligheid?

Ook dit jaar is een speciale video ingezet. Iedereen kan deze video zien én gebruiken. Een veilige omgeving is tenslotte voor iedereen belangrijk.

Jennifer Koster-Bos

Jennifer Koster-Bos