Header fietser

Nieuwsbericht - 11 april 2023

Vacature: Projectmanager compost

Compost is onmisbaar in een duurzaam landbouwsysteem: het voorziet bodems van organische stof, zorgt voor een gezond bodemleven en gezonde planten, en slaat koolstof op in de bodem. Ook is compost steeds vaker een hernieuwbare grondstof in potgrondsubstraten. Het maken van goede kwaliteit compost wint enorm aan belang.

De BVOR en de Afdeling Bioconversie van de Vereniging Afvalbedrijven vertegenwoordigen samen de professionele compostproducenten in Nederland. Leden van de BVOR en de Vereniging Afvalbedrijven bewerken jaarlijks ruim 4 miljoen ton organische reststromen tot compost, biobrandstoffen en andere biobased grondstoffen. Beide organisaties zijn voor hun leden belangenbehartiger en netwerkplatform.

Om hun ambities op het terrein van compost te versterken zoeken BVOR en Vereniging Afvalbedrijven gezamenlijk een projectmanager compost (32u).

Functieomschrijving

Als projectmanager heb je een centrale rol in de belangenbehartiging rond compost. Je volgt en analyseert actuele ontwikkelingen in onderzoek, beleid en markt, en vertaalt deze naar voor de compostsector wenselijke activiteiten en gedragen standpunten. Tevens zorg je hiermee voor kennisopbouw binnen de compostsector en bij andere partijen (bijvoorbeeld de landbouw en overheden). Je bent voor deze partijen aanspreekpunt en ontwikkelt je tot ‘spin in het web’ voor compostgerelateerde zaken. Je hebt een belangrijke rol bij het beheer van het certificatieschema ‘Keurcompost’.

Samen met collega’s zorg je voor belangenbehartiging en beleidsbeïnvloeding. Daarnaast initieer je projecten om leden beter te ondersteunen en neem je deel aan verschillende projecten. Je werkt voor beide organisaties, maar rapporteert in de praktijk aan de directeur van de BVOR.

Functie-eisen

• Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Je hebt vanuit opleiding en/of werkervaring een achtergrond in landbouw, milieu en/of bodem, dan wel de motivatie om je dit eigen te maken
  • Je bent een zelfstarter, je neemt verantwoordelijkheid voor je werkzaamheden
  • Je bent een netwerker en verbinder, je kijkt vooruit
  • Je werkt gestructureerd en bent van nature nieuwsgierig en onderzoekend

Arbeidsvoorwaarden

• Je komt in dienst bij de BVOR. De standplaats is Wageningen, met regelmatig overlegmomenten in Den Bosch
  • Marktconform salaris, afhankelijk van kennis en ervaring, en reiskostenvergoeding
  • 28 vakantiedagen (o.b.v. fulltime)
  • Flexibiliteit in je werkuren en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken
  • De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen via externe opleidingen

Interesse

Voor meer informatie kun je bellen met Arjen Brinkmann, directeur BVOR, op 06-13 61 78 83.

Voor meer informatie over beide organisaties: www.bvor.nl en www.verenigingafvalbedrijven.nl