Header hergebruik

Nieuwsbericht - 27 november 2020

Rien Voets uitgeroepen tot Recycling Hero 2020

Staatssecretaris Van Veldhoven reikt prijs alsnog uit

Zwerfafvalpakker Rien Voets uit Berlicum was al uitgeroepen tot Recycling Hero 2020, maar de prijsuitreiking liet nog even op zich wachten. Afgelopen woensdag was het toch nog zover.

Op 18 maart zou hij op Global Recycling Day de prijs overhandigd krijgen door staatssecretaris Stientje van Veldhoven op het Nationaal Recycling Congres. Door COVID-19 werd dit congres uitgesteld.

Het congres ging woensdag 25 november alsnog door. Nog steeds vanuit de Fokker Terminal in Den Haag, maar online, dus zonder publiek. Maar met Rien Voets én de staatssecretaris.

De heldenverkiezing was gekoppeld aan de Global Recycling Day, die ieder jaar op 18 maart wordt gehouden. Het thema van dit jaar was ‘Recycling Heroes’. Wereldwijd werden deze dag helden geëerd, groot of klein, die zich bezighouden met recycling. De Vereniging Afvalbedrijven heeft ervoor gekozen om individuele Nederlandse helden en burgerinitiatieven die bijdragen aan meer recycling in het zonnetje zetten.

Rien Voets staat symbool staat voor heel veel mensen die iedere dag vrijwillig bijdragen aan een schone leefomgeving. De gepassioneerde Brabander is sinds zijn pensioen elke dag op pad om zwerfvuil op te ruimen. Als zwerfafvalpakker rijdt hij met zijn fiets met aanhanger dagelijks door zijn woonplaats.