Header afvalstromen

Nieuwsbericht - 16 mei 2019

Twente Milieu lid van de Vereniging Afvalbedrijven

De Vereniging Afvalbedrijven verwelkomt Twente Milieu als nieuw lid. Het bedrijf houdt zich bezig met het inzamelen van huishoudelijk afval, het beheer van afvalstromen en het beheer van de openbare ruimte voor meerdere gemeenten. Twente Milieu is met terugwerkende kracht lid sinds 1 januari 2019 en vertegenwoordigd in de Afdeling Rioleringsbeheer.

Twente Milieu is een NV, waarbij honderd procent van de aandelen in handen is van acht Twentse gemeenten waarvoor het bedrijf werkzaam is: Almelo, Borne, Enschede, Haaksbergen, Hengelo, Hof van Twente, Losser en Oldenzaal. Daarnaast voert Twente Milieu ondersteunende werkzaamheden uit voor de gemeente Wierden.

Twente Milieu is gedreven om samen met partners in de regio de doelstelling van een ‘Afvalloos Twente in 2030’ te realiseren. Met betere afvalscheiding, hogere opbrengst van grondstoffen en minder restafval werken ze toe naar een circulaire economie. Ook goed voor de portemonnee van de aandeelhoudende gemeenten en hun inwoners.