Nieuwsbericht - 16 december 2019

Ledenbestand Vereniging Afvalbedrijven groeit

De Vereniging Afvalbedrijven verwelkomt twee nieuwe leden. Het zijn Waternet uit Amsterdam en M.J. Oomen uit Moerdijk. Beide bedrijven treden per 1 januari 2020 toe tot de Afdeling Rioleringsbeheer van onze vereniging. Hiermee stijgt het aantal leden per 1 januari 2020 naar 56.

Waternet verzorgt namens het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht en de gemeente Amsterdam voor de gehele waterkringloop in de regio. Naast de zorg voor veilige dijken en het reinigen van het afvalwater, is het rioolbeheer in de regio een belangrijke taak voor dit bedrijf.

M.J. Oomen is actief als rioleringsbedrijf in de brede zin van het woord. Hieronder vallen rioolinspectie en -renovatie alsook beheer- en adviesdiensten.

AEB Amsterdam heeft besloten het lidmaatschap vanaf 1 januari 2021 te gaan beƫindigen. Bestuur en directie van de Vereniging Afvalbedrijven betreuren dit besluit en zullen in 2020 met AEB bekijken of er ruimte is toch aan te blijven als lid.

De vereniging zal in 2020 samen met haar leden aan de vele uitdagingen in de sector blijven werken.

Robbert Loos

Robbert Loos