10 mei 2023

In memoriam Nanne Fioole

Gisteren bereikte ons het verdrietige nieuws dat Nanne Fioole op 8 mei is overleden. Een groot verlies voor de afval- en recyclingsector. De vooruitstrevende ondernemer en grondlegger van onder meer RetourMatras stond bekend om zijn enorme passie voor het vak.

We bewonderen Nanne Fioole voor zijn innovatieve ideeën, zijn voortdurende ambitie en enorme doorzettingsvermogen. Zonder Nanne Fioole had de recycling van matrassen niet zo’n hoge vlucht genomen. De bedrijven van RetourMatras kunnen nu jaarlijks ongeveer 750.000 matrassen opwerken tot secundaire grondstof en dit aantal zal verder toenemen. De weg hiernaar toe was lang, maar heeft wel geleid tot een wereldprimeur en kreeg internationaal de aandacht.

Nanne Fioole was een zeer gewaardeerd lid van de Afdeling Recycling van de Vereniging Afvalbedrijven. Hij heeft matrasrecycling hoog op de agenda gekregen, ook bij zijn branchegenoten. Nanne plaveide de weg naar een circulaire toekomst van matrassen. Hij inspireerde onze sector door daden te stellen op het gebied van recycling en ketensamenwerking.

De afval- en recyclingmarkt heeft Nanne Fioole altijd enorm gewaardeerd en zal hem herinneren als de innovatieve, passievolle recyclingondernemer die hij altijd is geweest.

Wij wensen zijn vrouw, familie en naasten veel sterkte met dit grote verlies.