Header fietser

Nieuwsbericht - 16 mei 2019

Teeuwissen Rioolreiniging 50 jaar

Kees Teeuwissen begon in 1969 als éénpitter met slechts een tractor en een giertank. Later volgden een vrachtwagen en een kolkenzuiger. Daaruit ontstond een rioleringsbedrijf dat uitgroeide naar de grootste werkgever van de gemeente Huizen. Donderdag 16 mei werd het 50-jarige bestaan van Teeuwissen Rioolreiniging gevierd, waar inmiddels 200 mensen werken aan verschillende activiteiten, zoals rioleringsbeheer, olieafscheiding, vetputten en het verwerken van riool-, vet- en oliewaterslib.

Voorzitter Boris van der Ham van de Vereniging Afvalbedrijven prees de verdiensten van de oprichter die nog steeds bij het bedrijf betrokken is, al staat de tweede generatie inmiddels samen met hem aan het roer. “Een belangrijke verdienste van Kees was onder meer dat hij altijd de juiste mensen om zich heen verzamelde en veel waarde hecht aan gezond ondernemerschap.”

Teeuwissen is de crisis goed doorgekomen. Een aantal jaren geleden waren veel bedrijven in de sector genoodzaakt afscheid te nemen van soms veel medewerkers. “Het zegt veel over het bedrijf en de werkgever Teeuwissen dat dit hier gelukkig niet is gebeurd”, stelde Van der Ham. “Het zegt ook veel over de gezonde financiële huishouding van het bedrijf, dat de winsten altijd weer in het bedrijf heeft geïnvesteerd en daarmee ook tijdens de crisis genoeg vet op de botten had.”

Teeuwissen Rioolreiniging is al zo’n 25 jaar lid van de Vereniging Afvalbedrijven en de diverse rechtsvoorgangers daarvan.

Han van Rijssen

Han van Rijssen