Accreditatie voor sociaal ondernemen Renewi

Persbericht leden - 15 juni 2017

Van Gansewinkel, onderdeel van de toonaangevende afvalrecycler Renewi, is beloond met een prestigieuze certificering voor zijn inspanningen op sociaal ondernemen in Nederland.

De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is een nationaal erkende accreditatie in Nederland, die inspanningen op het gebied van sociaal ondernemen erkent, waarbij met name het belang van het inzetten van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt centraal staat. Binnen Van Gansewinkel gaat het om 100 mensen, in het onlangs gevormde Renewi-onderneming om ongeveer 130 mensen. Door zijn enorme inzet om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen ontving Van Gansewinkel een trede 1 certificaat waarmee het de eerste trede – de aspirant status – heeft overgeslagen.

Renewi geeft, vergeleken met organisaties van een soortgelijke omvang, 'bovengemiddeld veel' werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daarbij voldoet het bedrijf aan andere eisen zoals het bieden van geschikt werk, integratie, ontwikkeling en begeleiding van deze medewerkers.

Peter Dilnot, Chief Executive Officer of Renewi:
"We zijn bijzonder trots met het behalen van dit gerenommeerde PSO-certificaat. We zetten alles in het werk om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen aan een passende baan en zijn er dan ook trots op om meer dan 130 mensen, die passen in deze categorie, bij Renewi in dienst te hebben. Sociaal ondernemen is iets waarover wij gepassioneerd zijn en we profiteren enorm van de diversiteit van ons personeelsbestand.”

Renewi streeft in 2018 naar een werkpopulatie van 5% die aan deze criteria gaat voldoen en waarmee het ook de tweede trede van het certificaat wil gaan behalen.