Inleveren klein elektrisch apparaat gemakkelijker

Wecycle introduceert Premium Pick-up service

Nieuwsbericht - 20 december 2017

Bij de bezorging van een nieuw groot elektrisch apparaat kan de consument voortaan ook zijn oude kleine apparaten meegeven aan de bezorger. De nieuwe service, die Wecycle samen met een groot aantal vervoerders en meer dan 70 (online)winkels lanceert, wordt verspreid over heel Nederland aangeboden.

Gemak voor de consument

Met deze service wordt het verantwoord inleveren van afgedankte kleine elektrische apparaten nog gemakkelijker. “Dat is heel belangrijk,” zegt Jan Vlak, directeur Wecycle, “want jaarlijks verdwijnt veel klein e-waste in de vuilnisbak en gaat zo verloren voor recycling. Door onze Premium Pick-up Service kan de consument de kleine apparaten zonder moeite inleveren voor recycling, eenvoudig vanuit thuis. Daarmee behouden we grondstoffen en sparen we het milieu”. Vervoerders Electronic Logistics en Vonk, meer dan 70 (online)winkels van ketens EP, Electro World, Euronics, Expert en Hubo en een aantal zelfstandige (online)winkels voeren de service uit en zijn zogenoemde Wecycle Premium Pick-up Partners. Wecycle verwacht dat het aantal partners zal toenemen.

4 kleine elektrische apparaten per huishouden

De Premium Pick-up service is een aanvulling op de inlevermogelijkheden bij de eigen gemeente of bij winkels. Uit onderzoek door bureau Motivaction blijkt dat per huishouden gemiddeld 4 kleine elektrische apparaten liggen te wachten om te worden ingeleverd. 82 procent van de mensen staat (zeer) positief tegenover de nieuwe service. Bijna driekwart zou er waarschijnlijk tot zeker gebruik van maken. Consumenten hebben bij de bezorging en installatie van een groot apparaat, even rustig de tijd om kleine apparaten bij elkaar te zoeken. De bezorgers zijn gewend om te gaan met elektrische apparaten en mogen deze ook vervoeren.

In een video wordt de nieuwe service zichtbaar