Alle gemeenten hebben een deelnemersovereenkomst met Nedvang

Nieuwsbericht - 28 maart 2014

In 2013 is Raamovereenkomst Verpakkingen 2013-2022 van start gegaan. Door deelnemersovereenkomst met Nedvang nemen gemeenten deel hieraan. Inmiddels heeft iedere Nederlandse gemeente een deelnemersovereenkomst met Nedvang afgesloten.

Vorig jaar zomer is Nedvang gestart met het afsluiten van deelnemersovereenkomsten. Directeur Dick Zwaveling: "Op 7 juni hebben we met de gemeente Rotterdam de eerste deelnemersovereenkomst afgesloten en is een basis gelegd voor een duurzame samenwerking bij de inzameling en recycling van verpakkingsafval. De laatste handtekeningen zijn onlangs gezet, zodat we nu met alle gemeenten in Nederland een deelnemersovereenkomst hebben. Een prestatie waar wij trots op zijn."

Deelnemersovereenkomsten zijn ook voor gemeenten van groot belang. In het online registratiesysteem 'WasteTool' geven gemeenten de inzamel- en recycleresultaten op en op basis van deze gegevens zorgt Nedvang voor een vergoeding aan gemeenten. De aangeleverde cijfers worden gebruikt voor de rapportage over 2013.