Ad Lansink publiceert boek 'Challenging Changes'

Nieuwsbericht - 17 oktober 2017

Veertig jaar nadat hij de Ladder van Lansink met de afvalhiërarchie lanceerde, brengt Ad Lansink een nieuw boek uit. In zijn boek Challenging Changes zegt Lansink dat de afvalhiërarchie kan worden gebruikt voor de overgang naar een circulaire economie. Bron- en ketenbeheer spelen een belangrijke rol, samen met producentenverantwoordelijkheid en duurzaam inkopen, aldus Lansink.

Een aantal van de panelleden met elkaar in gesprek, van links naar rechts: Richard Ossendorp van de Permanente Vertegenwoordiging, Ad Lansink en Julius Langendorff, plaatsvervangend hoofd van de afdeling Afvalbeleid en Grondstoffen van DG Environment van de Europese Commissie.

Lansink lanceerde het boek op 11 oktober in Brussel op het kantoor van de Permanente Vertegenwoordiging van Nederland bij de Europese Unie. Directeur-Generaal van DG Environment van de Europese Commissie, Daniel Calleja Crespo en Harriët Tiemens, wethouder van de gemeente Nijmegen, namen de eerste twee exemplaren in ontvangst. Daniel Calleja Crespo: “De Ladder van Lansink kan ons helpen om van een lineaire tot een circulaire economie te komen. Dit is nodig en we hebben de middelen om dit te realiseren. Laten we dit daarom samen doen.” Tijdens de boekpresentatie vertelde Lansink meer over zijn boek en vonden presentaties en een paneldiscussie plaats.

Meer over het boek en de schrijver is te vinden op www.challengingchanges.eu