Opstapcursus Visuele Inspectie

De Vereniging Afvalbedrijven verzorgt in overleg met de stichting RIONED een speciale opstapcursus om kennis te maken met inspectiewerkzaamheden. De opstapcursus is een goede voorbereiding op de cursus 'Inspecteur Visuele Inspectie' van RIONED. Na het succesvol voltooien van deze opstapcursus en opgedane praktijkervaring, weten cursisten dat ze de opleiding bij RIONED met vertrouwen kunnen starten.

Zowel leden als niet-leden van de Vereniging Afvalbedrijven kunnen de opstapcursus volgen. Niet-leden betalen €350,- per cursist. Leden kunnen de opstapcursus volgen voor de helft van de prijs.

Hoe werkt het?

• In een werkboek vindt de cursist de theorie van de vooropleiding. U kunt dit boek bestellen bij de Vereniging Afvalbedrijven, e-mail info@verenigingafvalbedrijven.nl, telefoon 073-627 94 44. Bij het boek ontvangt u een inlogcode. Daarmee kunt u na bestudering van het lesmateriaal de bijbehorende toets op deze website maken.
  • Met de internetmodule kunt u oefenen en vorderingen toetsen. Hiervoor logt u via onderstaande link in met de bij het werkboek ontvangen inlogcode. Beantwoord de twintig vragen van de toets van uw niveau. Als u zestien vragen of meer goed heeft en alle toetsen heeft doorlopen, bent u geslaagd voor de opstapcursus. Bij vijf of meer fouten krijgt u een herkansing.
  • In een logboek kunnen vorderingen en certificaten van de inspecteur (in spé) aangetekend worden. Ook het succesvol afronden van de opstapcursus kan hierin worden opgenomen. Meer informatie over het logboek en de cursus Inspecteur Visuele Inspectie krijgt u bij de stichting RIONED.

Log hier in voor de opstapcursus. Succes!

Han van Rijssen